mylifeindisney

TANGLED PREMIERE IN SWEDEN

Publicerad 2011-02-04 10:48:42 i Allmänt,

Ikväll ska jag och några vänner (rätt många faktiskt!) på biopremiären av Tangled, eller Trassel som den heter på svenska. Som är Disneys 50:e långfilm. Jag har inga direkta förväntningar på filmen men jag tror att jag kommer att uppskatta den riktigt mycket!

Om filmen:

"Flynn Rider (röst av Måns Zelmerlöw), kungarikets mest eftersökta (och charmiga) tjuv, väljer ett hemligt torn som sitt gömställe djupt inne i skogen. Där blir han tillfångatagen av Rapunzel (röst av Molly Sandén), en vacker och modig tonåring vars gyllene hår är förtrollat och 23 meter långt. Rapunzel ser den snygge tjuven som en väg ut ur tornet där hon avtjänar ett livslångt utegångsförbud. Snart beger sig det udda paret ut på ett riktigt trassligt, hårresande och actionspäckat äventyr med bl.a. en superpolishäst, en hjälpsam kameleont och ett läskigt gäng banditer. Ett äventyr med oväntade hjältar, beräknande skurkar, skratt, action och hår... massor av hår. Disneys Trassel är en äventyrskomedi för hela familjen. Trassel når biograferna i februari 2011 i Disney Digital 3D."


Kommentarer

Postat av: julia

Publicerad 2011-02-04 12:04:56

jag är jättetaggad och har typ ashöga förhoppningar! :P haha. Lyssnar på sonundtracket på spotfiy nu, det är bra!



Visste du förresten att denna film har varit näst dyrast att göra? alltså of all movies ever made! galet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela