mylifeindisney

dog

Publicerad 2011-01-22 21:55:01 i Allmänt,

Idag trodde jag att vår hund skulle dö! Jag, Mimmi och hunden, Mitzi, hade varit på en lång promenad runt Gråbo och for sedan till Mimmi för att dricka varmchoklad och se på Let's dance. Jag och Mimmi gick upp och bänkade oss medans Mitzi fick stanna på nedervåningen med Argos, Mimmis hund. När vi sett klart är klockan halv fem och Mitzi gnäller som hon brukar för att hon antagligen är jättehungrig, tänker jag. Mamma får hämta oss och när vi kommer hem har hon inte bråttom till matskålen, som hon inte heller slickar ren. Mitzi gnäller och gnölar och pappa uppmärksammar att hon svällt upp över magen jättemycket! Vid det här laget får jag mini-panne..
Efter några samtal från Norråkern så får vi svaret: Hästarna hade brutit sig ut ur hagen, Caroline hade dragit åt sig overallen från garderoben där en påse med hundmat finns, den nu öppna garberoben med hundmat lockar vår aldrig-mätta-vän-Mitzi som vräker i sig ca 1 kg torrfoder och får sedan en uppsvälld mage och en hel del magknip!


"I, um, hope you won't think me rude, but do you happen to know
out of whose *bowl* you're eating?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela