mylifeindisney

årssummering

Publicerad 2013-12-31 12:49:54 i Allmänt,

Tänkte ge mig på en liten summering av mitt 2013.
 
I januari drömde jag om att flytta hemifrån och soundtracket till Les Mis var mitt nr1 jam!
 
I februari känns livet ~fabulous~ då pappa kirrat lägenhet till mig! Åker på "honeymoon" med Julia till Gran Can och dansar salsa på gatan när de har Carnaval.
 
Den 7e Mars gick de första flyttkartongerna till min bachelorette pad. Jag råkade bryta sönder mina glasögon, som lagades med jag passade även på att införskaffa ett par nya då, som jag älskar.
 
I april hade jag ett helvete med att skruva ihop mitt barbord och stolar. Kände mig omotiverad och less på allt som har med utbildning, jobb och life att göra. Hittar en gammal äcklig handduk och massa fimpar på balkongen.
Sen kom våren. Gick på långpromenad med Mimmi och tittade på ALLA blommor och fåglar. Sedan fikade vi på "Kafé Pigan" och såg Game of thrones. Hade knappt några möbler och använde en kartong som soffbord. Hade dock glammiga rester.
 
Den 1 maj blev familjen med puppy! Mejja var en söt men väldigt självständig och kaxig valp. 
Tyckte att jag jobbade för mycket, var jätteless och kände mig associal. När jag var ledig lapade jag och Mimmi sol i Vänortsparken med alkisar och hade picnic och åt världens godaste kyckling-bacon-mackor! 
 
I juni överaskade jag mig själv med mina sykunskaper. Hade två veckors ledighet och fixade till hemma hos mig bl.a. med en inskuren matta i garderoben. Hade världens trevligaste spontan midsommar hemma hos Julia med massa folk. Samt badade med Madde i Sörmjöle.
 
1a Juli fyllde jag 22 och gjorde min första smörgåstårta. Åt jättegod Kyckling Korma och Mimmis amazingk Jordgubbs salsa. Drack Strawberry Daiquiris, Kaffe-Bailey och gick ut på Båten, för det var gratis och det var där folk hängde.
Sedan var jag trött, hade ont i ryggen och var ledsen. Sedan var jag jättearg på min syster som betedde sig otroligt dåligt och aldrig bad om ursäkt.
Jag och Julia var two lonely wolfs i stan och hade riktig quality time tillsammans med mycket skratt, gråt och deep shit.
 
I augusti drog jag med Tinika till Medeltidsveckan (tack för att du följde med och förlåt för att du fick uthärda min mor och syster en hel vecka!). Det bästa var att det inte riktigt kändes som sverige, små supermysiga innergårdar, buskrosor överallt, tornerspelen och alla människor. PS. skulle gärna vilja ha Gotlands bilderna Tinika!
 
I September var jag frälst av Mary McDonald efter att ha sett två säsonger av Million Dollar Decorators och bestämde att jag skulle ha marinblått och rosa hemma hos mig. Jag började läsa en 25% kurs som heter Design för det goda livet, hoppade in och jobbade natt och hade lite olika projekt på gång.
 
I oktober blev jag blessed av Amber Holcomb från American Idol. Åt finmiddag med mig själv och firade att Julia fyllt 22 med regnbågstema. Gav henne en blomma fastän hon bestämt sagt nej till blommor (mohaha, tror det lever än dock (: ). Blev riktigt South Pacific blessed, såg alla möjliga versioner och hade låtarna på hjärnan! 
Hade riktig dille på Tradera och gjorde en egen headboard.
 
I november var jag så lycklig över att se den senaste säsongen av Downton Abbey. Jag levde även la vida loca och hade årets två galnaste fyllor. Stekte hårt som Jean-Pierre le douche på Mimmis #Blessed-fest och fick för mycket "Absinth" på min Halloweenfest/Jesus take the wheel/~Korvfest~. Träffade i samma veva nya och trevliga människor.
 
I december blev jag färdig och godkänd i Design kursen, skaffade en vit julgran och julpyntade, räddade min misshandlade Ikea pall, såg Catching fire på bio, hade Lilla julafton med fyran, klippte av mig håret samt firade en grön jul i cc med familj och kusiner!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: julia

Publicerad 2013-12-31 14:14:46

KUUUL :D

Postat av: Tinika

Publicerad 2013-12-31 17:23:26

:DDDDDDDDDDDDDDD
ps jag kan ju dropboxa bilderna till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela