mylifeindisney

Irriterad

Publicerad 2013-09-30 23:21:00 i Allmänt,

Galet att Oktober kommer imorgon, time sure flies by! Dock tänkte jag ta upp något annat i detta inlägg.
I typ Augusti läste jag en grej på Tumblr som jag reagerade på.
 
Först tänkte jag "Ja, gud vad mysigt med en nattpromenad nu och bara lalla runt helt själv". Sen kom jag på "Nej, ojj, det kanske jag inte ska göra det kan ju vara farligt". Det är ju SJÄLVKLART att jag som fri människa ska kunna göra vad jag vill. Att jag ska kunna gå som medborgare på stadens gator helt själv NÄR FAN JAG VILL! Helt sjukt att man ska känna oro inför det. I min värld låter det jättekonstigt när en av mina nära vänner berättar att hon har ett överfallslarm och att min syster senast idag påpekade att man borde ha ett.
Jag tänker inte vara något offer, jag tänker fortsätta att röra mig i det allmänna utrymmet och gå hem själv när fan jag vill. För det ser jag som en självklarhet och som min rätt.
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-10-01 20:10:30

Javisst!!! Men det är nog bäst att gå en självförsvarskurs så du kan försvara dej <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela